דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מעקות, סורגים ועזרתם בהגנה על הבית 

מאת    [ 18/01/2011 ]

מילים במאמר: 518   [ נצפה 2091 פעמים ]

סורגים לבית סובלים לעתים מחוסר ביחסי ציבור. במגזין עיצוב תמיד יעדיפו להראות חלונות ענק מזכוכית ופרופיל בלגי, ללא סורג או תריס, המביטים אל גינה יפהפה או אל הרחוב שממול. אולם יש הבדל גדול מאוד מכאן ועד לפרקטיקה – ובעולם האמיתי בו אנו חיים, סורגים הם לא פעם הכרח המשפר באופן ניכר את ביטחון הבית ודייריו, כמו גם את איכות חייהם. אומנם סורגים – שלא כמו מעקות ביטחון – הם אמצעי ביטחון שאינו מחוייב בחוק, אך לא פעם ירגישו הדיירים שעבורם קיומם של אלו הוא בבחינת חובה, בדיוק כפי שמעקות חיוניים בכל אזור מדרגות.

 

היכן סורגים דרושים במיוחד?

 

בתים פרטיים, כמו וילות למשל, מועדים במיוחד לפריצות. חלונות זכוכית הם קלים לשבירה ולפריצה, ולפורצים אין צורך להתאמץ יתר על המידה – היות ובתים אלו הינם צמודי קרקע, הנגישות של החלונות היא קלה ונוחה. אלא אם כן הורכבו עליהם סורגים. בלעדיהם, פריצת החלונות תהיה קלה ביותר.

 

בווילות צמודות קרקע יש לא אחת דלת הזזה ענקית המהווה יציאה רחבה ביותר אל המרפסת והחצר. גם זו מהווה חוליה חלשה בהגנה על הבית, ובמיוחד כשהבית הוא דו-קומתי. במקרים שכאלו, הדלת עלולה להיות פתוחה בחלקה (למשל, רק הזכוכית סגורה, או רק התריסים) אך בעלי הבית יהיו בקומה השנייה, ולא ישמעו פריצה שקטה ופשוטה דרך הדלת. עד שזו תתגלה הפורץ עשוי להיעלם. הפתרון, שוב – סגירת סורגים על דלת זו, שיעניקו לבית הגנה רבה נוספת. כמובן, הכוונה לסורג מתקפל או לסורג נפתח ולא לסורג קבוע, כדי לאפשר יציאה וכניסה מהדלת בשעת הצורך.

 

אך לא רק בתים פרטיים מועדים לפריצות ונזקקים לסורגים. בתל אביב, למשל, ישנן פריצות רבים לדירות קרקע בבתי קומות, ואף היו מקרים של הטרדות ומציצנים המנצלים את החלונות הזמינים בקומות התחתונות. בעיקר עבור נשים, סורגים בחלונות הם עניין חיוני בדירות בקומות קרקע, ואין זה פלא כי באתרים המציעים לוחות להשכרת דירות נהוג לסמן האם יש או אין בדירה סורגים – שכן הימצאותם של סורגים היא שיקול חשוב לרבים מהשוכרים הפוטנציאלים.

 

אל חשש

 

הסורגים מעלים את הביטחון האישי בבית ומפיגים את החששות של הדיירים, אולם יש מי שטוען כי מה באשר לערכם העיצובי? ובכן, חישבו לרגע על מעקות. גם מעקות הינם קודם כל אמצעי בטיחות. בדיוק כמו סורגים, גם מעקות עשויים לרוב בעבודת מסגרות, מסוג כזה או אחר של מתכת (מעקות אלומיניום, מעקות פלדת אל-חלד וכן הלאה). ובדיוק כפי שניתן לעצב מעקות יפים שאינם גורעים מיפי הבית, כך ניתן לעשות גם עם סורגי החלון.

 

והכי חשובה, בסופו של דבר, היא הפרקטיקה, כמו גם תחושת הביטחון בבית. אם סורגים בחלון עושים הבדל כה עצום בביטחון, בהגנה ובתחושת השלווה שהם מסבים לדיירים – הכיצד נוכל בלעדיהם?

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב